Дакументы, якія прадстаўляюцца для правядзення абавязковай юрыдычнай экспертызы нарматыўных прававых актаў

Для правядзення абавязковай юрыдычнай экспертызы нарматворчы орган прадстаўляе ў Міністэрства юстыцыі, галоўныя ўпраўленнi юстыцыі абласных выканаўчых камітэтаў:

  1. Нарматыўны прававы акт.
  2. Нарматыўны прававы акт прадстаўляецца ў выглядзе электроннага дакумента або файла з тэкстам гэтага нарматыўнага прававога акта, які адпавядае тэксту арыгінала на папяровым носьбіце, засведчанага электронным лічбавым подпісам.

    У выпадку падпісання нарматыўнага прававога акта асобай, якая выконвае абавязкі кіраўніка нарматворчага органа, да дакументаў, якія накіроўваюцца на абавязковую юрыдычную экспертызу, дадаецца выпіска з дакумента (яго копія), які абгрунтоўвае адсутнасць кіраўніка дадзенага органа.

    Тэкст аднаго нарматыўнага прававога акта змяшчаецца ў адзін файл. Афармленне тэксту нарматыўнага прававога акта ў некалькіх файлах дапускаецца толькі ў выпадку, калі іх агульны аб'ём перавышае 5 Мбайт.

    Афармленне ў выглядзе электроннага дакумента або файла з тэкстам нарматыўнага прававога акта ажыццяўляецца ў адпаведнасці з патрабаваннямі, прадугледжанымі ў пастанове Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь ад 10 кастрычніка 2018 г. № 193 «Аб асобных патрабаваннях да афармлення нарматыўных прававых актаў і ўзаемадзеянні Міністэрства юстыцыі з Нацыянальным цэнтрам прававой інфармацыі»;

  3. Суправаджальны ліст.

    Суправаджальны ліст падпісваецца кіраўніком нарматворчага органа, які прыняў нарматыўны прававы акт, або яго намеснікам, кіраўніком справамі абласнога выканаўчага камітэта, Мінскага гарадскога выканаўчага камітэта, раённага гарадскога выканаўчага камітэта, які змяшчае інфармацыю аб работніках структурных падраздзяленняў нарматворчага органа, адказных за распрацоўку нарматыўнага прававога акта, а таксама аб прадстаўніках юрыдычнай службы, якія ажыццяўлялі абавязковую юрыдычную экспертызу праекта нарматыўнага прававога акта, з указаннем сваіх пасад, прозвішч, уласных імёнаў, імёнаў па бацьку (калі такія маюцца) і рабочых нумароў тэлефонаў.

    Пры прадстаўленні дакументаў для правядзення абавязковай юрыдычнай экспертызы пры дапамозе выкарыстання АІС НРПА суправаджальны ліст не прадстаўляецца;

  4. Абгрунтаванне неабходнасці прыняцця нарматыўнага прававога акта.

    Абгрунтаванне неабходнасці прыняцця нарматыўнага прававога акта прадстаўляецца па форме, зацверджанай пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 25 студзеня 2019 г. № 54 «Аб прагназаванні наступстваў прыняцця (выдання) нарматыўных прававых актаў».

    Акрамя таго, ў адпаведнасці з часткай пятай пункта 1 артыкула 50 Закона Рэспублікі Беларусь ад 17 ліпеня 2018 г. № 130-З «Аб нарматыўных прававых актах» у абгрунтаванні неабходнасці прыняцця нарматыўнага прававога акта павінна змяшчацца наступная інфармацыя:

    • аб мэтах падрыхтоўкі нарматыўнага прававога акта, прадмеце прававога рэгулявання яго структурных элементаў, якія мяняюць існуючае прававое рэгуляванне адпаведных грамадскіх адносін, аб змяненні канцэптуальных палажэнняў заканадаўства, інстытутаў галіны (галін) заканадаўства і прававых наступствах такога змянення;

    • аб праведзеным аналізе актаў заканадаўства, міжнародных дагавораў і іншых міжнародна-прававых актаў, актаў заканадаўства замежных дзяржаў, якія датычацца прадмета прававога рэгулявання нарматыўнага прававога акта, і практыкі іх прымянення;

    • аб выніках навуковых даследаванняў у галіне права, публікацыях у сродках масавай інфармацыі, глабальнай камп'ютэрнай сеткі Інтэрнэт, аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб, якія датычацца прадмета прававога рэгулявання нарматыўнага прававога акта;

    • аб адпаведнасці праекта нарматыўнага прававога акта міжнародным дагаворам і іншым міжнародна-прававым актам, якія датычацца сферы прававога рэгулявання нарматыўнага прававога акта;

    • аб абгрунтаванасці выбару віду нарматыўнага прававога акта;

      аб усебаковым і аб'ектыўным прагнозе наступстваў прыняцця нарматыўнага прававога акта, у тым ліку аб адпаведнасці нарматыўнага прававога акта сацыяльна-эканамічным патрэбам і магчымасцям грамадства і дзяржавы, а таксама мэтам устойлівага развіцця;

    • аб праведзеным публічным абмеркаванні нарматыўнага прававога акта (калі яно праводзілася), выніках яго правядзення і разгляду заўваг і (або) прапаноў, якія паступілі пры гэтым;

    • аб сціслым змесце змяненняў, якія падлягаюць унясенню ў нарматыўныя прававыя акты, праектах новых нарматыўных прававых актаў, якія падлягаюць падрыхтоўцы, а таксама аб пераліку нарматыўных прававых актаў (іх структурных элементаў), якія падлягаюць прызнанню страціўшымі сілу ў сувязі з прыняццем нарматыўнага прававога акта, або аб адсутнасці такіх нарматыўных прававых актаў (іх структурных элементаў);

  5. Фінансава-эканамічнае абгрунтаванне праекта нарматыўнага прававога акта.

    Фінансава-эканамічнае абгрунтаванне, падпісанае кіраўніком нарматворчага органа, які прыняў дадзены акт, прадстаўляецца па форме, зацверджанай пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 25 студзеня 2019 г. № 54 «Аб прагназаванні наступстваў прыняцця (выдання) нарматыўных прававых актаў»;

  6. Выпіска з пратакола (копія пратакола) пасяджэння калегіі або выпіска з рашэння калегіі (копія рашэння) нарматворчага органа — пры прыняцці нарматыўнага прававога акта ў форме пастановы.

    Пры прыняцці сумеснага нарматыўнага прававога акта прызначаныя дакументы павінны быць прадстаўлены ад кожнага з нарматворчых органаў, якія прымаюць акт (калі калегія не была сумеснай);

  7. Копія заключэння крыміналагічнай экспертызы па праекце нарматыўнага прававога акта, калі правядзенне такой экспертызы прадугледжана Палажэннем аб парадку правядзення крыміналагічнай экспертызы, зацверджаным Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 29 мая 2007 г. № 244 «Аб крыміналагічнай экспертызе», або інфармацыя аб тым, што нарматыўны прававы акт прыняты ў парадку, прадугледжаным часткай першай пункта 14 Палажэння аб парадку правядзення крыміналагічнай экспертызы, і копія заключэння крыміналагічнай экспертызы будзе прадстаўлена пасля яе правядзення на працягу трох рабочых дзён;

  8. Звесткі аб узгадненні праекта нарматыўнага прававога акта.

    Узгадненне нарматыўнага прававога акта афармляецца ў адпаведнасці з пунктам 5 патрабаванняў нарматворчай тэхнікі, устаноўленых у дадатку да Закона Рэспублікі Беларусь ад 17 ліпеня 2018 г. № 130-З «Аб нарматыўных прававых актах», а таксама згодна палажэнням пастановы Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь ад 10 кастрычніка 2018 г. № 193 «Аб асобных патрабаваннях да афармлення нарматыўных прававых актаў і ўзаемадзеянні Міністэрства юстыцыі з Нацыянальным цэнтрам прававой інфармацыі».

    Пры гэтым адзнака «УЗГОДНЕНА» ставіцца толькі ў выпадку, калі ў працэсе ўзгаднення праекта акта ўдалося ліквідаваць усе рознагалоссі, якія па ім былі.

    У выпадку ўзгаднення праекта нарматыўнага прававога акта службовай асобай, якая выконвае абавязкі кіраўніка нарматворчага органа (арганізацыі), да дакументаў, прызначаных у пунктах 1 – 7 дадзенага спісу, дадаецца выпіска з дакумента (яго копія), які абгрунтоўвае адсутнасць кіраўніка нарматворчага органа і дакумент, які пацвярджае ўскладанне абавязкаў кіраўніка на прызначаную службовую асобу;

  9. Аналітычныя, статыстычныя і іншыя матэрыялы, якія абгрунтоўваюць неабходнасць прыняцця нарматыўнага прававога акта, калі яны маюцца.

    Дакументы, прызначаныя ў пунктах 2 — 8 дадзенага спісу, прадстаўляюцца ў выглядзе электронных дакументаў і (або) файлаў з тэкстамі гэтых дакументаў, якія адпавядаюць тэкстам арыгіналаў на папяровых носьбітах, пасведчаных электронным лічбавым подпісам, — калі яны дадаюцца да нарматыўнага прававога акта ў выглядзе электроннага дакумента і (або) электроннай копіі нарматыўнага прававога акта, пасведчанай электронным лічбавым подпісам.

уверх