Тыповыя парушэнні

Тыповыя парушэнні пры ажыццяўленні адвакацкай дзейнасці:
  1. Неналежнае афармленне адвакатамі дагавораў аб аказанні юрыдычнай дапамогі, што з'яўляецца падставай для прызнання дагавораў несапраўднымі.

  2. Парушэнне парадку рэгістрацыі адвакатамі дагавораў у кнізе рэгістрацыі дагавораў.

  3. Няправільнае і няпоўнае запаўненне адвакатамі ордэраў на ўдзел у следстве, судзе, што з'яўляецца падставай для прызнання ордэраў несапраўднымі.

  4. Перадача даручэнняў на аказанне юрыдычнай дапамогі адным адвакатам другому без папярэдняй пісьмовай згоды кліента і без заключэння дагавора з кліентам адваката, якому перадаецца даручэнне.

  5. Наведванне адвакатамі падазроных, якія абвінавачваюцца, у следчым ізалятары без заключэння дагавора.

Тыповыя парушэнні юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў, якія аказваюць юрыдычныя паслугі:
  1. Несвоечасовае прадстаўленне інфармацыі ў Міністэрства юстыцыі аб прыёме і звальненні работнікаў, якшя маюць пасведчанне юрыста, аб  кіраўніку арганізацыі і яго намесніках са дня іх прызначэння.

  2. Несвоечасовае прадстаўленне інфармацыі ў Міністэрства юстыцыі аб змяненні месца аказання юрыдычных паслуг.

  3. Адсутнасць дакумента, які пацвярджае факт аказання юрыдычных паслуг.

  4. Размяшчэнне недакладнай рэкламы.

Тыповыя парушэнні рыэлтарскіх арганізацый:
  1. Афармленне дагавораў на аказанне рыэлтарскіх паслуг з парушэннем патрабаванняў раздела 4 Правіл ажыццяўлення рыэлтарскай дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь, зацверджаных Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 9 студзеня 2006 г. № 15.

  2. Незахаванне патрабаванняў, устаноўленых да размяшчэння рэкламы аб'ектаў нерухомасці. У першую чаргу – размяшчэнне рэкламы да заключэння або без заключэння дагавора на аказанне рыэлтарскіх паслуг.

  3. Несвоечасовая рэгістрацыя дагавораў на аказанне рыэлтарскіх паслуг у кнізе рэгістрацыі. Адсутнасць поўнай інфармацыі, якая фіксуецца, у кнізе рэгістрацыі дагавораў.

  4. Парушэнне парадку заключэння або падаўжэння дагавораў абавязковага страхавання адказнасці рыэлтарскіх арганізацый.

  5. Несвоечасовае прадастаўленне ў Міністэрства юстыцыі анкет для ўключэння звестак у Рэестр рыэлтараў Рэспублікі Беларусь.

Парушэнні ў дзейнасці рыэлтарскіх арганізацый, выяўленыя на падставе аналізу зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб.

За перыяд з 1 студзеня 2020 г. па 31 снежня 2020 г. у Міністэрства юстыцыі паступіла 102 звароты, якія закраналі сферу аказання рыэлтарскіх паслуг (за аналагічны перыяд 2019 г. – 100 зваротаў). З іх 82 (72) звароты насілі характар скарг, 20 (28) – заяў.

Справачна: на 31 снежня 2020 г. рыэлтарскія паслугі аказвалі 154 арганізацыі, з іх спецыяльныя дазволы (ліцэнзіі) на права ажыццяўлення дзейнасці па аказанні юрыдычных паслуг з указаннем састаўляючай ліцэнзуемы від дзейнасці паслугі – рыэлтарскія паслугі, выдадзеныя Міністэрствам юстыцыі, мела 148 камерцыйных арганізацый.

Усе звароты разгледжаны ў тэрмін, устаноўлены заканадаўствам.

Як і раней, пры разглядзе зваротаў вялікая ўвага ўдзялялася не толькі абароне праў і законных інтарэсаў спажыўцоў рыэлтарскіх паслуг, але і ажыццяўленню мер па прафілактыцы парушэнняў, аналагічных выяўленым.

Такая прафілактычная работа праводзіцца на працягу апошніх гадоў на пастаяннай аснове: у мэтах выяўлення недахопаў у рабоце рыэлтарскіх арганізацый звароты аналізуюцца, пасля чаго найбольш актуальныя пытанні асвятляюцца ў сродках масавай інфармацыі і сетцы Інтэрнэт. Для павышэння прававой пісьменнасці спажыўцоў і забеспячэння належнай работы рыэлтарскіх арганізацый па пытаннях рыэлтарскай дзейнасці праводзяцца «прамыя тэлефонныя лініі», публікуюцца растлумачэнні аб парадку аказання рыэлтарскіх паслуг.

Немалаважнае значэнне таксама мае «гарачая лінія», якая праводзіцца Міністэрствам юстыцыі і на якую паступае значная колькасць зваротаў. Часта такога звароту дастаткова для зняцця спрэчнага пытання, якое ўзнікла паміж спажыўцом і рыэлтарскай арганізацыяй, у сувязі з чым неабходнасць у падачы пісьмовага звароту адпадае: спажыўцу растлумачваецца парадак аказання рыэлтарскіх паслуг і іх аплаты, даюцца спасылкі на прававыя акты, якія рэгулююць дадзены від дзейнасці і размешчаны ў свабодным доступе на афіцыйным Інтэрнэт-партале міністэрства.

 

 

Праведзены аналіз колькасці паступаючых з года ў год зваротаў па пытаннях дзейнасці рыэлтарскіх арганізацый гаворыць аб станоўчым выніку вышэйпрыведзеных мер: назіраецца зніжэнне зваротаў названай тэматыкі, якія падаюцца ў пісьмовай і электроннай форме: з 154 зваротаў у 2016 г. да 102 зваротаў у 2020 г. (у 2016 г. у міністэрства паступіла 154 звароты, у 2017 г. – 130, у 2018 г. – 102, у 2019 г. – 100, у 2020 г. – 102).

У той жа час пакуль нельга адзначыць зніжэнне колькасці абгрунтаваных скарг у дачыненні дзеянняў (бяздзейнасці) работнікаў рыэлтарскіх арганізацый. Так, у мінулым годзе з агульнай колькасці разгледжаных Міністэрствам юстыцыі скарг прызначанай тэматыкі характар абгрунтаваных насілі 33%. Аналагічны паказчык быў і ў 2019 г.

Міністэрствам юстыцыі праведзена работа па вывучэнню паступіўшых у 2020 г. зваротаў, прааналізаваны пытанні, якія змяшчаюцца ў зваротах, дадзеныя аб колькасці і характару зваротаў і прынятых па ім рашэнняў, выдзелены асноўныя парушэнні ў рабоце рыэлтарскіх арганізацый.

Варта адзначыць, што дзякуючы шматлікім растлумачэнням аб недапушчальнасці прымусу пакупнікоў аб'ектаў нерухомай маёмасці да заключэння дагавораў на аказанне рыэлтарскіх паслуг, якія ўжо аказваюцца прадаўцу гэтых аб'ектаў, а таксама мерам, прымаемым да арганізацый, якія дапускаюць такія парушэнні, колькасць скарг прызначанай тэматыкі некалькі знізілася.

У той жа час паступае шмат зваротаў адносна парадку аказання рыэлтарскіх паслуг, якасці такіх паслуг, недакладнай рэкламы аб'ектаў нерухомай маёмасці.

Так, з паступіўшых у 2020 г. пісьмовых і электронных зваротаў:

*22,6% закраналі пытанні парадку аказання рыэлтарскіх паслуг, у тым ліку правамоцнасці таго або іншага работніка рыэлтарскай арганізацыі аказваць такія паслугі;

*16,7% утрымлівалі пытанні размяшчэння неналежнай, у тым ліку недакладнай рэкламы аб'ектаў нерухомай маёмасці;

*14,7% зваротаў тычыліся неналежнай якасці аказаных рыэлтарскіх паслуг;

*13,7% – аплаты рыэлтарскіх паслуг;

*9,8% – прымусу пакупнікоў аб'ектаў нерухомай маёмасці да заключэння дагавораў на аказанне рыэлтарскіх паслуг, якія ўжо аказваюцца прадаўцу дадзеных аб'ектаў, і аплаце кошту гэтых паслуг;

*9,8% зваротаў былі выкліканы неправамернымі дзеяннямі работнікаў рыэлтарскіх арганізацый пры аказанні спажыўцам рыэлтарскіх паслуг па прадстаўленні інфармацыі аб аб'ектах нерухомай маёмасці, якія прапануюцца да найму.

Астатнія звароты (12,7%) тычыліся іншых пытанняў у сферы рыэлтарскай дзейнасці, у тым ліку ўтрымлівалі просьбы аб растлумачэнні заканадаўства пры аказанні спажыўцам рыэлтарскіх паслуг.

Па выніках разгляду зваротаў Міністэрствам юстыцыі былі прыняты наступныя меры рэагавання да рыэлтарскіх арганізацый (іх работнікаў):

вынесена 10 прадпісанняў аб ліквідацыі выяўленых парушэнняў 9 рыэлтарскім арганізацыям (адной з іх – двойчы), а менавіта: ТАА «Альфа- Рыэлт» (1), ТАА «Альфа ключ» (1), ТАА «Агенцтва нерухомасцi «Паверхi» (1), ТАА «Гарант Нерухомасць» (1), ТАА «Імперыя Нерухомасці» (1), ТАА «Нерухомасць для ўсіх» (2), ТДА «Стары стыль» (1), ТАА «Твая сталіца» (1), ТАА «Цэнтр нерухомасці «Міленіум-Рэалт» (1).

7 рыэлтарам вынесена 8 папярэджанняў за парушэнні заканадаўства, якое рэгулюе дзейнасць па аказанні рыэлтарскіх паслуг (аднаму з іх папярэджанне выносілася двойчы), а менавіта: рыэлтару ТАА «Твая сталіца» Кудакаеву А.М. (1), рыэлтарам ТАА «Гатовыя рашэнні» Матуцю А.Я. (1) і Капусцінскай Н.Б. (2), рыэлтарам ТАА «Альфа ключ» Калінічэнка С.А. (1) і Смірнову Т.А. (1), рыэлтару ТАА «Нерухомасць для ўсіх» Шаламіцкому М.В. (1), рыэлтару РПУП «Мальнар» Барадаўка Я.В. (1);

за парушэнне правіл ажыццяўлення рыэлтарскай дзейнасці да адміністрацыйнай адказнасці ў выглядзе штрафу прыцягнуты дырэктар рыэлтарскай арганізацыі ТАА «Нерухомасць для ўсіх»;

прыпынена дзеянне ідэнтыфікацыйных пластыкавых картак 4 агентам па аперацыях з нерухомай маёмасцю ў сувязі з парушэннем заканадаўства і патрабаванняў да ажыццяўлення рыэлтарскай дзейнасці (агенту ТАА «Твая сталіца» Берташ Т.М. на 2 гады, агенту ТАА «Адрасы навасельцаў» Сень В.I. на 2 гады, агентам ТАА «Альфа ключ» Несцяравай Н.Ф. і Пазняк В.А. на тэрмін 6 месяцаў);

у адрас 3 рыэлтарскіх арганізацый (ТАА «Гатовыя рашэнні», ТАА «Твой Маёнтак», ТАА «Альфа ключ») накіраваны пісьмы аб прыняцці мер да належнай арганізацыі работы.

Па асобным зваротам у дачыненні дзейнасці рыэлтарскіх арганізацый, разгледжаных Міністэрствам юстыцыі сумесна з іншымі органамі дзяржаўнага кіравання (арганізацыямі), меры рэагаванні прымаліся дадзенымі органамі (арганізацыямі) у рамках іх кампетэнцыі.

Напрыклад, у асобных зваротах утрымліваліся пытанні аб неправамерных дзеяннях работнікаў рыэлтарскіх арганізацый, якія выказаліся ў размяшчэнні неналежнай рэкламы аб'ектаў нерухомай маёмасці.

У той жа час пры разглядзе зваротаў было вызначана, што асобы, якія размясцілі рэкламу, дзейнічалі з ведама рыэлтарскіх арганізацый, аднак у штаце гэтых арганізацый не знаходзіліся, адпаведна, пад кантроль Міністэрства юстыцыі не падпадалі.

Неправамернасць дзеянняў такіх асоб выяўлялася ў наступным: у сетцы Інтэрнэт размяшчалася рэклама аб'ектаў нерухомай маёмасці, якія часта з'яўляліся выдуманымі, адрасы аб'ектаў – неіснуючымі. Спажыўцы, якія зацікавіліся гэтымі аб'ектамі, запрашаліся ў рыэлтарскую арганізацыю. Аднак затым ім паведамлялі, што «аб'ект, які цікавіць спажыўца, ужо здадзены, але ёсць вялікі выбар другіх аб'ектаў, інфармацыя аб якіх будзе дадзена пасля заключэння дагавора на аказанне інфармацыйных паслуг і іх аплаты». Спажыўцы, затраціўшы свой час на наведванне арганізацыі, у асноўным пагаджаліся на прапанаваныя ім умовы, заключалі дагавор, рабілі перадаплату паслуг па прадстаўленні ім інфармацыі аб жыллі і чакалі яе, прычым часта безвынікова.

Такія дзеянні не былі пакінуты без увагі: меры рэагавання да асоб, якія размясцілі неналежную рэкламу, прыняты органамі, кантралюючымі заканадаўства аб рэкламе.

Справачна: у рамках разгляду звароту К. вызначаны шматлікія факты размяшчэння няпэўнай рэкламы аб'ектаў нерухомай маёмасці. У рэкламе адзначалася, што аб'екты прапануюцца да найму «агентам», назва рыэлтарскай арганізацыі не прыводзілася, аднак у тэлефоннай размове спажыўцоў запрашалі ў рыэлтарскую арганізацыю. У выніку было вызначана, што рэклама размяшчалася С., якая раней працавала агентам па аперацыях з нерухомай маёмасцю ў рыэлтарскай арганізацыі ТАА «Патрэбны адрас». Аднак за парушэнні патрабаванняў да ажыццяўлення рыэлтарскай дзейнасці, у тым ліку размяшчэнне няпэўнай рэкламы аб'ектаў нерухомай маёмасці, што пацягнула спыненне дзеяння ліцэнзіі ТАА «Патрэбны адрас», да С. былі прыняты адпаведныя меры рэагавання, якія не дазвалялі ёй працаваць спецыялістам па рыэлтарскай дзейнасці. У той жа час С. належныя вывады не зроблены, парушэнні прадоўжаны, хоць і без афіцыйнага працаўладкавання ў рыэлтарскую арганізацыю.

Матэрыялы аб парушэнні С. заканадаўства аб рэкламе былі накіраваны ў адпаведны орган для разгляду па прыналежнасці. Па выніках разгляду дадзеных матэрыялаў на С. накладзена адміністрацыйнае спагнанне ў выглядзе штрафу.

У ходзе разгляду зваротаў М. і Г. адносна прадстаўлення работнікамі адной з рыэлтарскіх арганізацый недакладнай інфармацыі аб аб'ектах нерухомай маёмасці, якія прапануюцца да найму, былі выяўлены, у тым ліку факты парушэння дадзенымі работнікамі заканадаўства аб кнізе заўваг і прапаноў. Так, просьба спажыўцоў аб прад'яўленні ім кнігі заўваг і прапаноў для ўнясення запісу аб неправамерных дзеяннях работнікаў працяглы час пакідалася без увагі. Выдадзеная ў выніку кніга не была належным чынам аформлена, у тым ліку не ўтрымлівала ўказанне на назву арганізацыі, якой выдадзена кніга.

Адзнака прызначаным парушэнням была дадзена адміністрацыяй Савецкага раёна г. Мінска, куды накіраваны сабраныя Міністэрствам юстыцыі па выніках разгляду зваротаў матэрыялы. За непрад'яўленне кнігі заўваг і прапаноў па першаму патрабаванню, парушэнне парадку вядзення гэтай кнігі на дырэктара рыэлтарскай арганізацыі накладзена адміністрацыйнае спагнанне.

Безумоўна, варта адзначыць, што акрамя рыэлтарскіх арганізацый, у дачыненні якіх паступілі абгрунтаваныя скаргі, ёсць арганізацыі, якія прынялі меры да ліквідацыі недахопаў, маючых месца раней, і ў адносінах да якіх за мінулы год нараканняў не было.

Прызначаны аналіз праведзены ў мэтах своечасовага выяўлення прычын, якія параджаюць звароты па пытаннях дзейнасці рыэлтарскіх арганізацый, недапушчэння іх далей, інфармавання спажыўцоў рыэлтарскіх паслуг і арганізацый, якія аказваюць такія паслугі, аб тыповых парушэннях у іх рабоце, а таксама ў мэтах выкарыстання пры правядзенні работы па ўдасканальванню заканадаўства, якое рэгулюе гэту сферу.


уверх