Абмеркаванне праектаў нарматыўных прававых актаў

У дадзеным раздзеле з улікам палажэнняў падпункта 9.4 пункта 9 Дырэктывы Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 31 снежня 2010 г. № 4 “Аб развіцці прадпрымальніцкай ініцыятывы і стымуляванні дзелавой актыўнасці ў Рэспубліцы Беларусь” і пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 20 сакавіка 2012 г. № 247 “Аб арганізацыі грамадскага абмеркавання праектаў нарматыўных прававых актаў па развіцці прадпрымальніцтва, пытанняў ажыццяўлення прадпрымальніцкай дзейнасці і унясенні дапаўненняў у пастанову Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 31 снежня 2008 г. № 2070” утрымліцаецца інфармація аб падрыхтоўцы Міністэрствам юстыцыі праектаў нарматыўных прававых актаў, якія падлягаюць грамадскаму абмеркаванню і могуць аказваць істотны ўплыў на ўмовы ажыццяўлення прадпрымальніцкай дзейнасці.

Падведзены вынікі грамадскага абмеркавання праектаў нарматыўных прававых актаў, якія рэгулююць пытанні рыэлтарскай дзейнасці.

Падведзены вынікі грамадскага абмеркавання праектаў Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь «Аб змяненні ўказаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь» і пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь «Аб тарыфах на рыэлтарскія паслугі і парадку іх аплаты» (далей – праекты). Арганізатар публічнага абмеркавання – Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь.

Прадмет прававога рэгулявання праектаў – устанаўленне дадатковых механізмаў і інструментаў, забяспечваючых належную якасць аказання рыэлтарскіх паслуг, удасканальванне сістэмы і парадку іх аплаты, адмена дзяржаўнага рэгулявання цэн на рыэлтарскія паслугі, звязаныя з аб'ектамі нежылога фонда, а таксама на рыэлтарскія паслугі, якія аказваюцца юрыдычным асобам.

Публічнае абмеркаванне праектаў ажыццяўлялася ў глабальнай камп'ютэрнай сетцы Інтэрнэт на сайце «Прававы форум Беларусі» у перыяд з 24 мая 2019 г. па 3 чэрвеня 2019 г. Таксама заўвагі і прапановы па праектам можна было накіроўваць арганізатару грамадскага абмеркавання на электронны адрас.

Колькасць удзельнікаў грамадскага абмеркавання не было абмежавана, любая зацікаўленая асоба магла выказаць свае заўвагі і прапановы.

Усяго па праектам паступіла 210 паведамленняў ад 131 удзельніка, уключаючы прадстаўнікоў рыэлтарскіх арганізацый. Пры гэтым шэрагпаведамленняў былі падобнымі па сутнасці, асобныя з іх не ўтрымлівалі канкрэтных заўваг або прапаноў па сутнасці прадмета публічнага абмеркавання.

Адносна заўваг і прапаноў, якія паступілі па структурных элементах праектаў, варта адзначыць, што асноўнымі пытаннямі абмеркавання сталі:

дзяржаўнае рэгуляванне тарыфаў на рыэлтарскія паслугі;

аплата рыэлтарскіх паслуг прадаўцом і пакупніком, удзельнічаючымі ў адной здзелцы з аб'ектам нерухомай маёмасці;

патрабаванні, прад'яўляемыя да прэтэндэнтаў на атрыманне пасведчання аб атэстацыі рыэлтара;

аказанне рыэлтарскіх паслуг дзяржаўнымі камерцыйнымі арганізацыямі і тэрытарыяльнымі арганізацыямі па дзяржаўнай рэгістрацыі нерухомай маёмасці, праў на яго і здзелак з ім.

Большасць прапаноў паступіла па пытаннях цэнаўтварэння ў сферы аказання рыэлтарскіх паслуг. Пры гэтым аналіз дадзеных прапаноў гаворыць аб адсутнасці адзінага меркавання па названым пытанні, у тым ліку сярод прадстаўнікоў рыэлтарскіх арганізацый. Так, асобныя з іх прапаноўваюць поўную адмену цэнавога рэгулявання ў сферы рыэлтарскай дзейнасці, у той час як другія лічаць аб неабходнасці яго захавання ў тым або іншым відзе. На думку апошніх, адмена тарыфаў на рыэлтарскія паслугі прывядзе да разбалансаванасці рынку рыэлтарскіх паслуг, абмяжуе магчымасці развіцця малога бізнесу. Частка ўдзельнікаў выказаліся за захаванне існуючых тарыфаў на рыэлтарскія паслугі, устаноўленых ў выглядзе фіксаванай велічыні.

Асобныя ўдзельнікі грамадскага абмеркавання падтрымалі нормы праектаў, якія выключаюць прадаплату за аказанне рыэлтарскіх паслуг па прадстаўленні інфармацыі на аб'екты нерухомай маёмасці ў мэтах заключэння дагавора найму і прадугледжваюць, што аплата такіх паслуг праводзіцца толькі пасля падбору для спажыўца аб'екта нерухомай маёмасці, які будзе адпавядаць ўмовам заключанага з ім дагавора. Таксама мяркуюць неабходным устанавіць забарону адной і той жа рыэлтарскай арганізацыі выступаць адначасова на баку і пакупніка, і прадаўца ў адной здзелцы з аб'ектам нерухомай маёмасці.

Заўвагі і прапановы, якія паступілі па структурных элементаў праектаў, будуць разгледжаны і пры неабходнасці ўлічаны пры дапрацоўцы праектаў.
уверх