Дзяржаўная рэгістрацыя і ліквідацыя (спыненне дзейнасці) суб'ектаў гаспадарання

Дзяржаўная рэгістрацыя суб'ектаў гаспадарання

Дзяржаўная рэгістрацыя суб'ектаў гаспадарання ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Палажэннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі суб'ектаў гаспадарання, зацверджаным Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 студзеня 2009 г. № 1 «О государственной регистрации и ликвидации (прекращении деятельности) субъектов хозяйствования».

Прадставиць пакет дакументаў для дзяржаўнай рэгістрацыі юрыдычнай асобы і індывідуальнага прадпрымальніка ў рэгіструючы орган можна:

  • шляхам асабістага звароту ў рэгіструючы орган;

  • шляхам звароту да натарыуса;

  • электронна з дапамогай вэб-партала Адзінага дзяржаўнага рэгістру юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў (далей - вэб-партал АДР) (www.egr.gov.by).

У электронным выглядзе дакументы для дзяржаўнай рэгістрацыі суб'ектаў гаспадарання прадстаўляюцца з дапамогай вэб-партала АДР.

Заяўнік мае права звярнуцца да натарыуса для накіравання ў рэгіструючы орган дакументаў для дзяржаўнай рэгістрацыі ў электронным выглядзе.

У выпадку прадстаўлення дакументаў у электронным выглядзе юрыдычныя і фізічныя асобы вызваляюцца ад выплаты дзяржаўнай пошліны за дзяржаўную рэгістрацыю суб'ектаў гаспадарання.

З дапамогай вэб-партала АДР у электронным выглядзе ажыццяўляюцца наступныя працэдуры:

  • узгадненне назвы юрыдычнай асобы;

  • дзяржаўная рэгістрацыя юрыдычнай асобы і індывідуальнага прадпрымальніка;

  • дзяржаўная рэгістрацыя змяненняў і (або) дапаўненняў ва ўстаноўчыя дакументы юрыдычнай асобы і пасведчанне аб дзяржаўнай рэгістрацыі індывідуальнага прадпрымальніка;

  • напраўленне апавяшчэнняў аб змене месцазнаходжання юрыдычнай асобы, прызначэнні (замене) кіраўніка арганізацыі;

  • онлайн запаўненне розных формаў заяў і апавяшчэнняў;

  • ліквідацыя (спыненне дзейнасці) юрыдычнай асобы і індывідуальнага прадпрымальніка;

  • атрыманне інфармацыі з Адзінага дзяржаўнага рэгістру юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў.

Пры праходжанні дзяржаўнай рэгістрацыі суб'ект гаспадарання можа скарыстацца магчымасцю накіравання інфармацыі, неабходнай для адкрыцця яму бягучага (разліковага) банкаўскага рахунку, ва ўказаны гэтым суб'ектам гаспадарання банк. Для гэтага ў заяве аб дзяржаўнай рэгістрацыі неабходна ўказаць банк, у якім суб'ект гаспадарання жадае адкрыць бягучы (разліковы) банкаўскі рахунак. Неабходная інфармацыя будзе накіравана рэгіструючым органам ва ўказаны ў заяве банк у выглядзе электроннага дакумента.

Увага! Пасродкам АІС «Разлік» (АРІП) заяўнік можа аплаціць дзяржаўную пошліну за наступныя паслугі ў сферы дзяржаўнай рэгістрацыі суб'ектаў гаспадарання:

рэгістрацыя юрыдычнай асобы (індывідуальнага прадпрымальніка);

дзяржаўная рэгістрацыя змяненняў і (або) дапаўненняў, што ўносяцца ў статут юрыдычнай асобы (змяненняў, якія ўносяцца ў пасведчанне аб дзяржаўнай рэгістрацыі індывідуальнага прадпрымальніка);

выдача дубліката пасведчання аб дзяржаўнай рэгістрацыі юрыдычнай асобы (індывідуальнага прадпрымальніка).

Назва каталога ў АРІП - Суды, юстыцыя, юрыдычныя паслугі.

У выпадку аплаты дзяржаўнай пошліны з дапамогай АРІП арыгінал альбо копію плацежнага дакумента, які пацвярджае такую ​​выплату, прадстаўляць не трэба.

ВАЖНА!

У адпаведнасці з падпунктам 3.11 пункта 3 Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 лістапада 2017 г. № 7 «О развитии предпринимательства» суб'екты гаспадарання маюць права не выкарыстоўваць пячатку, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных міжнароднымі дагаворамі Рэспублікі Беларусь.

Ліквідацыя (спыненне дзейнасці) суб'ектаў гаспадарання

Ліквідацыя (спыненне дзейнасці) юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Грамадзянскім кодэксам Рэспублікі Беларусь і Палажэннем аб ліквідацыі (спыненні дзейнасці) суб'ектаў гаспадарання, зацверджаным Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 студзеня 2009 г. № 1 (далей - Палажэнне).

У выпадку прыняцця рашэння аб ліквідацыі юрыдычнай асобы ўласнік маёмасці (удзельнікі, заснавальнікі) гэтай юрыдычнай асобы прызначае ліквідацыйную камісію (ліквідатара), размяркоўвае абавязкі паміж старшынёй і членамі ліквідацыйнай камісіі (у выпадку прызначэння ліквідацыйнай камісіі) і ўстанаўлівае парадак і тэрміны ліквідацыі. Пры гэтым тэрмін ліквідацыі (спынення дзейнасці) не можа перавышаць дзевяці месяцаў з дня прыняцця рашэння аб ліквідацыі (спыненні дзейнасці) з правам яго прадаўжэння, але не больш чым да дванаццаці месяцаў.

Пры наяўнасці ў ліквідуемай юрыдычнай асобы запазычанасці перад крэдыторамі старшынёй ліквідацыйнай камісіі (ліквідатарам) не можа быць прызначаны ўласнік маёмасці (заснавальнік, удзельнік), кіраўнік гэтай юрыдычнай асобы. Патрабаванні да асоб, якія могуць быць прызначаныя старшынёй ліквідацыйнай камісіі (ліквідатарам) у гэтым выпадку, вызначаны пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 24 красавіка 2013 г. № 314 «О некоторых вопросах назначения председателя ликвидационной комиссии (ликвидатора)».

Да прадстаўлення дакументаў у рэгіструючы орган старшыні ліквідацыйнай камісіі (ліквідатару), індывідуальнаму прадпрымальніку, які спыняе дзейнасць, неабходна:

  • вырашыць пытанне аб неабходнасці звароту да аўдытара за незалежнай ацэнкай яго дзейнасці (пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 4 ліпеня 2017 г. № 500 «О некоторых вопросах оказания аудиторами услуг по независимой оценке деятельности юридических лиц (индивидуальных предпринимателей) при их ликвидации (прекращении деятельности)»);

  • аплаціць паслугі ўстановы «Рэдакцыя часопіса «Юстыцыя Беларусі».

Старшыня ліквідацыйнай камісіі (ліквідатар) юрыдычнай асобы, індывідуальны прадпрымальнік на працягу 10 рабочых дзён з даты прыняцця рашэння аб ліквідацыі (спыненні дзейнасці) абавязаны прадставіць у рэгіструючы орган наступныя дакументы:

Старшыня ліквідацыйнай камісіі (ліквідатар) юрыдычнай асобы:

  • заяву аб ліквідацыі юрыдычнай асобы;

  • рашэнне аб ліквідацыі юрыдычнай асобы (рашэнне, складзенае на замежнай мове, павінна быць пераведзена на беларускую або рускую мову (подпіс перакладчыка натарыяльна засведчваецца));

  • легалізаваную выпіску з гандлёвага рэгістра краіны заснавання або іншы эквівалентны доказ юрыдычнага статусу арганізацыі ў адпаведнасці з заканадаўствам краіны яе заснавання альбо натарыяльна завераную копію названага дакумента з перакладам на беларускую або рускую мову (подпіс перакладчыка натарыяльна засведчваецца) - у выпадку калі ўласнікам маёмасці (заснавальнікамі, удзельнікамі ) юрыдычнай асобы з'яўляецца замежная арганізацыя.

Пры гэтым супрацоўніку рэгіструючага органа прад'яўляюцца:

  • дакумент, які сведчыць асобу;

  • дакумент, які пацвярджае паўнамоцтвы, у выпадку, калі ад імя юрыдычнай асобы выступае ўпаўнаважаная асоба;

  • дакумент, які пацвярджае аплату паслуг установы «Рэдакцыя часопіса «Юстыцыя Беларусі».

Індывідуальны прадпрымальнік

Пры гэтым супрацоўніку рэгіструючага органа прад'яўляюцца:
  • дакумент, які сведчыць асобу;

  • дакумент, які пацвярджае паўнамоцтвы, у выпадку, калі ад імя індывідуальнага прадпрымальніка выступае ўпаўнаважаная асоба;

  • дакумент, які пацвярджае аплату паслуг установы «Рэдакцыя часопіса «Юстыцыя Беларусі».

Дакументы, неабходныя для пачатку працэдуры ліквідацыі, могуць быць прадстаўлены ў рэгіструючы орган як шляхам асабістага звароту, так і ў электронным выглядзе з дапамогай вэб-партала АДР.

У гэтым выпадку заява аб ліквідацыі юрыдычнай асобы (спыненні дзейнасці індывідуальнага прадпрымальніка) запаўняецца на вэб-партале АДР і падпісваецца электронным лічбавым подпісам. Да заявы аб ліквідацыі юрыдычнай асобы таксама прымацоўваюцца неабходныя дакументы ў фармаце .pdf.

Звесткі аб ліквідацыі (спыненні дзейнасці) суб'екта гаспадарання размяшчаюцца на афіцыйным сайце часопіса «Юстыцыя Беларусі» у выніку электроннага ўзаемадзеяння рэгіструючага органа і гэтага часопіса.

Для завяршэння працэдуры ліквідацыі (спынення дзейнасці) суб'екта гаспадарання неабходна:

Старшыні ліквідацыйнай камісіі (ліквідатару) юрыдычнай асобы

  1. здаць на захоўванне ў архіў дакументы, у тым ліку па асабістаму складу, якія пацвярджаюць працоўны стаж і аплату працы яго работнiкаў;

  2. прадставіць у рэгіструючы орган:

    • лiквiдацыйны баланс, падпісаны членамі ліквідацыйнай камісіі (ліквідатарам) і зацверджаны ўласнікам маёмасці (заснавальнікамі, удзельнікамі);

    • арыгінал пасведчання аб дзяржаўнай рэгістрацыі юрыдычнай асобы або заяву ўласніка маёмасці (заснавальнiкаў, удзельнiкаў) аб яго страце з прыкладаннем звестак аб публікацыі аб'явы аб страце.

Індывідуальнаму прадпрымальніку

  1. здаць на захоўванне ў архіў дакументы, у тым ліку па асабістаму складу, якія пацвярджаюць працоўны стаж і аплату працы яго работнікаў (у выпадку найма індывідуальным прадпрымальнікам фізічных асоб па працоўных і (або) грамадзянска-прававых дагаворах);

  2. прадставіць у рэгіструючы орган:

    • апавяшчэнне аб завяршэнні працэсу спынення дзейнасці з указаннем звестак аб завяршэнні разлікаў з крэдыторамі і адсутнасці крэдыторскай запазычанасці па ўстаноўленай форме;

    • арыгінал пасведчання аб дзяржаўнай рэгістрацыі індывідуальнага прадпрымальніка, а пры яго адсутнасці - заяву аб яго страце з прыкладаннем звестак аб публікацыі аб'явы аб страце.

уверх