Аб рэкламе аб'ектаў нерухомасці

У апошні час пачасціліся выпадкі паступлення зваротаў грамадзян па пытаннях невыканання асобнымі рыэлтарскімі арганізацыямі патрабаванняў заканадаўства пры рэкламаванні аб'ектаў нерухомасці.

Міністэрства юстыцыі ўжо звяртала ўвагу на тое, што рыэлтарская арганізацыя пры аказанні рыэлтарскіх паслуг у рэкламе аб'екта нерухомасці абавязана прапісаць нумар і дату заключэння дагавора на аказанне рыэлтарскіх паслуг, сваё найменне, уліковы нумар плацельшчыка, а таксама нумар і дату выдачы ліцэнзіі на ажыццяўленне дзейнасці па аказанні юрыдычных паслуг з указаннем састаўляючай ліцэнзуемы від дзейнасці паслугі – рыэлтарскія паслугі, калі патрабуецца атрыманне такой ліцэнзіі.

Аднак маюць месца выпадкі, калі ў дачыненні аб'ектаў нерухомасці, якія рэкламуюцца, дагавор на аказанне рыэлтарскіх паслуг не заключаны, адпаведна, рэквізіты дагавора ў рэкламе не могуць быць прыведзены.

Таксама аб'екта, у дачыненні якога размешчана рэклама, часцей зусім не існуе. Мэта рэкламавання такіх выдуманых аб'ектаў – прыцягненне спажыўцоў быццам вялікай колькасцю жылля, якое прапануецца да найму.

Для таго каб схаваць гэтыя парушэнні, рыэлтарскія арганізацыі ідуць на рэкламаванне аб'ектаў нерухомасці, асабліва якія прапануюцца да найму, ад імя фізічных асоб. Аднак у выніку спажыўцы, якія зацікавіліся такімі аб'ектамі, размаўляюць з работнікамі рыэлтарскіх арганізацый. Спажыўцам тлумачыцца, што для агляду аб'екта трэба прыехаць у офіс рыэлтарскай арганізацыі, па прыездзе паведамляецца аб неабходнасці заключыць дагавор на аказанне інфармацыйных паслуг і аплаціць іх кошт, а пасля заключэння дагавора і аплаты паслуг аказваецца, што аб'ект, які зацікавіў спажыўца, быццам ужо здадзены.

У мэтах недапушчэння парушэння праў і законных інтарэсаў спажыўцоў Міністэрства юстыцыі рэкамендуе: калі рэклама аб'екта нерухомасці размешчана ад імя фізічнай асобы, у тым ліку ўласніка, а ў выніку спажывец мае зносіны з работнікам рыэлтарскай арганізацыі або іншым пасрэднікам, – гэтую рэкламу лепш абысці бокам, якім б прывабным не быў аб'ект.

Як правіла, асоба, якая размясціла такую рэкламу, будзе дзейнічаць па вышэйпрыведзенай схеме і спажывец не атрымае рэальнай дапамогі ў найме жылля.

Растлумачэнні аб тым, што «кватэра, якая рэкламуецца, сапраўды прапануецца да найму, але каб яе паглядзець трэба заключыць дагавор і аплаціць паслугі агенцтва» неправамерныя.

У тым выпадку, калі рыэлтарская арганізацыя размясціла рэкламу аб'екта нерухомасці, паміж гэтай арганізацыяй і ўласнікам аб'екта павінен быць заключаны дагавор на аказанне рыэлтарскіх паслуг. Рэквізіты такога дагавора і ўказваюцца ў рэкламе.

Пры гэтым у дадзенай сітуацыі менавіта ўласнік аб'екта з'яўляецца заказчыкам рыэлтарскіх паслуг і аплачвае іх кошт.

У сваю чаргу тыя асобы, якія зацікавіліся аб'ектам, не абавязаны заключаць дагавор з рыэлтарскай арганізацыяй і аплачваць яе паслугі. Прапаноўваючы аб'ект нерухомай маёмасці, які рэкламуецца, патэнцыяльным наймальнікам, рыэлтарская арганізацыя дзейнічае ў рамках заключанага дагавора з уласнікам гэтага аб'екта, выконваючы перад ім свае абавязкі.

Прытрымліванне гэтых правіл дапаможа спажыўцам абараніць свае правы. Таксама будзе перашкаджаць доступу да аказання рыэлтарскіх паслуг асобам, якія працуюць нядобрасумленна і якія фарміруюць негатыўнае меркаванне аб рабоце рыэлтарскіх арганізацый у цэлым.

уверх