Міністэрства юстыцыі вывучае лепшыя практыкі работы службаў «адно акно»

З мэтай падрыхтоўкі рэспубліканскага семінара па пытанні азнаямлення з лепшымі практыкамі стварэння і функцыянавання службаў «адно акно» Міністэрствам юстыцыі праводзіцца работа па вывучэнню і аналізу іх дзейнасці.

З нядаўняга часу ў службе «адно акно» грамадзяне могуць вырашыць на 80% больш пытанняў, чым раней, а менавіта, праз названыя службы сёння можна выканаць 181 адміністрацыйную працэдуру. Гэта стала магчымым дзякуючы цэлай праграме ўдасканалення службы.

Асноўная мэта службы «адно акно» – забеспячэнне ў адным месцы прыёму заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур і выдачы адміністрацыйных рашэнняў па іх.

18 верасня 2020 года намеснік Міністра юстыцыі Наталля Філіпава наведала службу «адно акно» адміністрацыі Заводскага раёна г. Мінска і азнаёмілася з умовамі ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур, арганізацыі дадзенай работы з грамадзянамі.

У бягучым годзе ў дадзеную службу паступіла больш за 23 тысячы заяў, нагрузка на аднаго спецыяліста дастаткова высокая. Штодня больш за сотню грамадзян звяртаюцца ў службу па самаму шырокаму спектру пытанняў: за прызначэннем дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі, за пастаноўкай на ўлік для паляпшэння жыллёвых умоў, узгадненнем перапланіроўкі, праектнай дакументацыі і за іншымі адміністратыўнымі працэдурамі. У «адным акне» забяспечаны камфортныя для грамадзян ўмовы: безбар'ернае асяроддзе, устаноўлены даведачныя тэрміналы, інфакіёскі, ёсць дзіцячы пакой.

Адказваючы на пытанні журналістаў, Наталля Філіпава адзначыла, што Міністэрства юстыцыі паступова пашырае пералік аказваемых паслуг у мэтах канцэнтрацыі ў службе «адно акно» максімальна магчымай колькасці адміністрацыйных працэдур, найбольш запатрабаваных у насельніцтва. Гэта стварае ўмовы для аказання насельніцтву дзяржаўных паслуг максімальна даступна, зручна, з мінімальнай марнаваннем часу і сіл пры звароце ў мясцовыя органы ўлады.

Гаворачы аб планах на будучыню па развіццю службы «адно акно», намеснік Міністра юстыцыі падзялілася ідэяй стварэння пакетных комплексаў паслуг, дзе, да прыкладу, грамадзянін, у якога нарадзілася трэцяе дзіця, звярнуўшыся з адной заявай у службу «адно акно» можа атрымаць цэлы комплекс адміністрацыйных паслуг: зарэгістраваць нараджэнне дзіцяці, ажыццявіць яго рэгістрацыю па месцы жыхарства, паставіць дзіця на чаргу ў дзіцячы сад, атрымаць пасведчанне шматдзетнай сям'і, стаць на ўлік для паляпшэння жыллёвых умоў і падаць заяву аб прызначэнні сямейнага капіталу. На аснове аналізу галіновага заканадаўства ў цяперашні час Міністэрствам юстыцыі праводзіцца работа па вызначэнні магчымых варыянтаў фарміравання такіх комплексных «пакетаў».

Акрамя гэтага, ужо сёння па атрыманне шэрагу даведак і іншых дакументаў любы грамадзянін ці суб'ект гаспадарання можа звярнуцца ў дзяржаўны орган праз адзіны партал электронных паслуг, не выходзячы з хаты.

У прыватнасці, у электронным выглядзе можна звярнуцца па шэрагу працэдур падатковых, мытных органаў, органаў пагранічнай службы, унутраных спраў, сувязі.

уверх