Актуалізаваны Рэгламент Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь

7 снежня 2020 г. Урадам прынята пастанова № 710, якой прадугледжаны змяненні працэдурных пытанняў дзейнасці Савета  Міністраў Рэспублікі Беларусь.

Змяненні Рэгламенту Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь абумоўлены правапрымяняльнай практыкай, а таксама неабходнасцю прывядзення ў адпаведнасць з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 17 лістапада 2020 г. № 415 «О повышении оперативности и качества нормотворческой деятельности» (далей – Указ № 415).

Пры абнаўленні Рэгламенту выключаны прадпісанні:

  • якія дубліруюць палажэнні іншых актаў заканадаўства (па пытаннях узгаднення, абавязковай юрыдычнай, крыміналагічнай экспертызы праектаў нарматыўных прававых актаў);

  • якія рэгулююць непасрэдна ўнутраную арганізацыю дзейнасці Апарата Савета Міністраў (дадзеныя пытанні будуць урэгуляваны на лакальным узроўні загадам Кіраўніка Апарата Савета Міністраў).

Рэгламент выкладзены простай, зразумелай мовай, яго структуры нададзена лагічнасць і паслядоўнасць у мэтах даступнага ўспрымання ўсімі дзяржаўнымі органамі (арганізацыямі).

Удакладняецца ступень удзелу Міністэрства юстыцыі ў разглядзе праектаў пастаноў. Міністэрства юстыцыі будзе праводзіць абавязковую юрыдычную экспертызу ў дачыненні праектаў пастаноў Урада, якія маюць нарматыўны характар, уключаючы праекты, якія ўтрымліваюць дзяржаўныя сакрэты, праекты тэхнічных нарматыўных прававых актаў.

У мэтах ліквідацыі прававой нявызначанасці парадак падрыхтоўкі праектаў, прадугледжаны Рэгламентам для рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання, распаўсюджваецца на іншыя арганізацыі, якім дадзена права самастойнага ўнясення праектаў у Савет Міністраў.

У выпадку ўнясення ва Урад праекта без неабходных дакументаў, якія дадаюцца да яго, такі праект можа быць вернуты распрацоўшчыку без рэгістрацыі ў Апараце Савета Міністраў.

Рэгламентам прадугледжваецца змяненне падыходаў да візіравання праектаў. У выпадку дапрацоўкі ў Апараце Савета Міністраў праект у абавязковым парадку візіруецца распрацоўшчыкам і ўзгадняецца з зацікаўленымі (выключэнне складаюць праекты, у якія ўнесены праўкі рэдакцыйнага характару).

Ставіцца таксама новы парадак візіравання праектаў пастаноў і распараджэнняў да прадстаўлення іх на подпіс Прэмʼер-міністру.

Праекты пастаноў будуць візіравацца міністрам, які распрацаваў праект, і большасцю членаў Прэзідыума Савета Міністраў, праекты распараджэнняў – міністрам, які распрацаваў праект, і Намеснікам Прэмʼер-міністра, да вядзення якога датычыцца пытанне, якое рэгулюецца праектам распараджэння.

Асобныя змяненні ў Рэгламенце звязаны з удакладненнем парадку падрыхтоўкі пасяджэнняў Савета Міністраў, яго Прэзідыума і матэрыялаў да іх.

З улікам практыкі прымянення ўносяцца змяненні па пытаннях падрыхтоўкі планаў мерапрыемстваў па рэалізацыі заключных палажэнняў заканадаўчых актаў: план мерапрыемстваў, які ўносіцца ва Урад, павінен быць узгоднены з Міністэрствам юстыцыі, а план па рэалізацыі законаў – таксама з Нацыянальным цэнтрам заканадаўства і прававых даследаванняў.

У мэтах рэалізацыі норм Указа № 415 у Рэгламенце:

  • замацаваны парадак штогадовай падрыхтоўкі планаў падрыхтоўкі праектаў пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь;

  • прадугледжаны пераход дзяржаўных органаў з 1 красавіка 2021 г. на выкарыстанне аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы ў нарматворчай дзейнасці (дадзеная сістэма распрацавана Нацыянальным цэнтрам прававой інфармацыі і будзе выкарыстоўвацца ўсімі дзяржаўнымі органамі пры накіраванні праектаў на ўзгадненне, абавязковую юрыдычную, крыміналагічную экспертызу, а таксама пры ўнясенні ва Урад, уключаючы іх наступнае візіраванне або падпісанне).

уверх