Нарматворчая дзейнасць у сферы эканомікі і экалогіі

Аб выніках дзейнасці Галоўнага ўпраўлення нарматворчай дзейнасці ў сферы эканомікі і экалогіі за 2017 год

За 2017 год у рамках нарматворчай дзейнасці Галоўнае ўпраўленне нарматворчай дзейнасці ў сферы эканомікі і экалогіі (далей – Галоўнае ўпраўленне) разгледзела 6376 дакументаў.

Адным з асноўных напрамкаў дзейнасці Галоўнага ўпраўлення з’яўляецца правядзенне абавязковай юрыдычнай экспертызы праектаў пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь і ўзгадненне праектаў заканадаўчых актаў у адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь “Аб нарматыўных прававых актах Рэспублікі Беларусь”.

Так, колькасць праектаў прававых актаў, якія паступілі для правядзення абавязковай юрыдычнай экспертызы і ўзгаднення, за гэты перыяд склала 2698 праектаў.

У прыватнасці, былі разгледжаны праекты:

  • законаў Рэспублікі Беларусь: “Аб ацэнцы адпаведнасці тэхнічным патрабаванням і акрэдытацыі органаў па ацэнцы адпаведнасці”, “Аб унясенні дапаўненняў і змяненняў у некаторыя законы Рэспублікі Беларусь па пытаннях падаткаабкладання і бухгалтарскага ўліку”, “Аб электраэнергетыцы”, “Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у некаторыя законы Рэспублікі Беларусь па пытаннях гаспадарчых таварыстваў”;

  • указаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь: “Аб асобных пытаннях правядзення праверак і падаткаабкладання юрыдычных і фізічных асоб”, “Аб падатковым кансультаванні ў Рэспубліцы Беларусь”, “Аб фінансавым аздараўленні сельскагаспадарчых арганізацый”, “Аб пустых і старых дамах”;

  • дэкрэтаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь: “Аб развіцці прадпрымальніцтва”, “Аб Парку высокіх тэхналогій”;

  • пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь: “Аб зацвярджэнні Палажэння аб парадку аплаты паслуг аператара аўтамабільных перавозак пасажыраў”, “Аб кансервацыі аб’екта незавершанага будаўніцтва”, “Аб мерах па рэалізацыі Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 12 мая 2017 г. № 166» (пытанні ўдасканалення спецыяльнага прававога рэжыму Кітайска-Беларускага індустрыяльнага парку «Вялікі камень»).

  • У рамках удасканалення нарматворчай дзейнасці супрацоўнікамі Галоўнага ўпраўлення сумесна з супрацоўнікамі іншых структурных падраздзяленняў Міністэрства юстыцыі прымаўся актыўны ўдзел у разглядзе і дапрацоўцы новай рэдакцыі Закона Рэспублікі Беларусь “Аб нарматыўных прававых актах Рэспублікі Беларусь”, праектаў нарматыўных прававых актаў накіраваных на прывядзенне заканадаўства ў адпаведнасць з Законамі Рэспублікі Беларусь “Аб тэхнічным нарміраванні і стандартызацыі” і “Аб ацэнцы адпаведнасці тэхнічным патрабаванням і акрэдытацыі органаў па ацэнцы адпаведнасці”.

Структурна віды праектаў прававых актаў, разгледжаных Галоўным упраўленнем за 2017 год, а таксама агульная колькасць дакументаў, па асобных паказчыках, у параўнанні з 2016 г. i 2015 г. прадстаўлены ў дыяграмах.

3.jpg

4.jpg

У мэтах забеспячэння скаардынаванасці нарматворчай працы ў рэспубліканскіх органах дзяржаўнага ўпраўлення і іншых дзяржаўных арганізацыях, падпарадкаваных Ураду Рэспублікі Беларусь, павышэння ўзроўню нарматворчай дзейнасці, а таксама вывучэння стану прававой работы ў названых дзяржаўных органах і іншых дзяржаўных арганізацыях Галоўным упраўленнем за разгляданы перыяд былі праведзены 4 праверкі стану нарматворчай дзейнасці ў дзяржаўных органах.

За 2017 год выканана 1875 даручэнняў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь, Адміністрацыі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.

У мэтах забеспячэння скаардынаванасці нарматворчай работы ва Урадзе Рэспублікі Беларусь быў падрыхтаваны 21 ініцыятыўны ліст, у прыватнасці:

  • аб удасканаленні прававога рэгулявання руху на роварах ў Рэспубліцы Беларусь;

  • аб удасканаленні прававога рэгулявання парадку ўтварэння таварыства ўласнікаў.

За 2017 год у Галоўным упраўленні разгледжаны 341 зварот грамадзян і юрыдычных асоб.

Галоўным упраўленнем ў 2017 годзе разгляджана 890 праектаў актаў органаў Еўразійскага эканамічнага саюза, у тым ліку праектаў рашэнняў Еўразійскай эканамічнай камісіі і дакументаў, звязаных з іх разглядам, што складае 27 % ад агульнай колькасці дакументаў, якія паступаюць на разгляд ва ўпраўленне, якое непасрэдна займаецца іх разглядам.

Акрамя таго, супрацоўнікі Галоўнага ўпраўлення ў сілу спецыфікі службовых абавязкаў уключаліся ў склады рабочых груп па распрацоўцы розных законапраектаў, прымалі ўдзел у нарадах, якія праводзіліся ў дзяржаўных органах.

уверх