Аб дзейнасці органаў прымусовага выканання па выніках першага паўгоддзя 2020 г.

На працягу першага паўгоддзя 2020 года органамі прымусовага выканання ўзбуджана 979 тыс. выканаўчых вядзенняў.

У структуры паступаючых выканаўчых дакументаў пераважаюць выканаўчыя надпісы натарыусаў – 41,3%. Значная частка такіх выканаўчых дакументаў змяшчае патрабаванне аб спагнанні запазычанасці за аказаныя камунальныя паслугі.

Выдадзеныя судамі выканаўчыя дакументы склалі 27,1%, шматлікімі з іх з'яўляюцца пастановы па справах аб адміністрацыйных правапарушэннях.

Трэцімі па колькасці прад'яўленых да прымусовага выканання дакументаў з'яўляюцца пастановы органаў унутраных спраў – 26,4%, сярод якіх найбольшую колькасць складаюць пастановы аб накладанні адміністрацыйнага спагнання за перавышэнне ўстаноўленай хуткасці руху, зафіксаванае спецыяльнымі тэхнічнымі сродкамі, якiя працуюць у аўтаматычным рэжыме

Агульная колькасць выканаўчых дакументаў, выкананых у поўным аб'ёме, з улікам накіраваных па месцы атрымання даўжнікамі даходаў, склала 80% ад усіх закончаных выканаўчых вядзенняў (першае паўгоддзе 2019 года – 83%).

Усяго па выканаўчым вядзенням, якія знаходзіліся на выкананні, судовымі выканаўцамі ў першым паўгоддзі 2020 года спагнана 718 мільёнаў рублёў, што на 4,1% больш, чым у першым паўгоддзі 2019 года (690 мільёнаў рублёў).

У даход дзяржавы спагнана 59 мільёнаў рублёў або на 34% больш, чым у першым паўгоддзі 2019 года (44 мільёна рублёў).

Рэшта выканаўчых вядзенняў у параўнаннi з пачаткам года знiжана з 1,11 мільёна да 1,01 мільёна (на 100 тысяч вядзенняў або на 9%).

За мінулае паўгоддзе праведзена значная работа па змяненні заканадаўства аб выканаўчым вядзенні.

Так, 4 чэрвеня 2020 г. Палатай прадстаўнiкоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь у першым чытанні быў прыняты праект Закона Рэспублікі Беларусь «Аб змяненні законаў па пытаннях выканаўчага вядзення».

Прыняцце праекта Закона накіравана на атрыманне наступных станоўчых вынікаў:

спрашчэнне працэдуры звароту грамадзян і юрыдычных асоб у органы прымусовага выканання, аптымізацыя працэсуальных дзеянняў з улікам больш шырокага ўкаранення інфармацыйных тэхналогій у выканаўчым вядзенні;

зніжэнне фінансавых і іншых выдаткаў, звязаных з выканаўчым вядзеннем;

павышэнне выніковасці рэалізацыі маёмасці, што прывядзе да больш высокага паказчыка выканання патрабаванняў выканаўчых дакументаў;

павелічэнне колькасці сусветных і медыатыўных пагадненняў, якія заключаюцца паміж даўжнікамі і спагнаннікамі;

узмацненне кантролю судовага выканаўцы за выкананнем выканаўчых дакументаў пры іх напрамку па месцы атрымання даўжніком заробка i прыраўнаваных да яго даходаў;

павышэнне патрабаванняў да кандыдатаў на пасаду судовага выканаўцы і, як вынік, павышэнне якасці выканання судовых і іншых выканаўчых дакументаў.

З 1 ліпеня 2020 г. уступілі у сілу змены ў Інструкцыю па выканаўчым вядзенні, якая зацверджана пастановай Міністэрства юстыцыі ад 12 чэрвеня 2020 г. № 92.

У новай рэдакцыі Інструкцыі:

дэталізаваны парадак разгляду скаргі (пратэсту) на пастановы, дзеянні (бяздзейнасць) судовых выканаўцаў, іншых работнікаў органаў прымусовага выканання, кіраўніка органа прымусовага выканання;

устаноўлены тэрміны праверкі маёмаснага становішча даўжнiка;

удакладнены парадак накіравання спагнання на заробак;

дэталізавана эканамічная немэтазгоднасць рэалізацыі маёмасці, якая знаходзіцца пад мытным кантролем;

зменены парадак разліку аліментаў для непрацуючых грамадзян.

 

уверх