Галоўнае ўпраўленне нарматворчай дзейнасці ў сферы дзяржаўнага будаўніцтва

Галоўнае ўпраўленне нарматворчай дзейнасці ў сферы дзяржаўнага будаўніцтва
Кіраўнік: Філімонава Алена Уладзіміраўна
Тэлефон: +375-17 200-90-43
E-mail: cd04@minjust.by

Агульныя звесткі

Галоўнае ўпраўленне нарматворчай дзейнасці ў сферы дзяржаўнага будаўніцтва Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь з’яўляецца самастойным структурным падраздзяленнем цэнтральнага апарату Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь, якое прымае ўдзел у забяспячэнні нарматворчай дзейнасці Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь і Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь, скаардынаванасці нарматворчай дзейнасці ва Урадзе Рэспублікі Беларусь (у сістэме рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання, падпарадкаваных Ураду Рэспублікі Беларусь).

Нарматворчая дзейнасць у сферы дзяржаўнага будаўніцтва непарыўна звязана з наступным заканадаўствам:

  • аб асновах канстытуцыйнага ладу, канстытуцыйных правах, свабодах і абавязках чалавека;
  • аб дзяржаўных мовах, дзяржаўных сімвалах, афіцыйных геральдычных сімвалах, геральдычнай службе;
  • аб тэрыторыі;
  • аб насельніцтве, прававым становішчы замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, міграцыі;
  • аб выбарчай сістэме, рэферэндумах;
  • аб Прэзідэнце Рэспублікі Беларусь;
  • аб Парламенце – Нацыянальным сходзе Рэспублікі Беларусь, аб органах мясцовага кіравання і самакіравання;
  • аб органах выканаўчай улады, мясцовых выканаўчых і распарадчых органах;
  • аб органах судовай улады, судаўладкаванні, статусе суддзяў і народных засядацеляў;
  • аб органах кантролю і нагляду;
  • аб адвакатуры, аб натарыяце;
  • аб нарматворчай дзейнасці;
  • аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб, аб асновах адміністрацыйных працэдур;
  • аб грамадзянскім і гаспадарчым працэсе, міжнародным грамадзянскім і гаспадарчым працэсе;
  • аб адміністрацыйных правапарушэннях і адміністрацыйнай адказнасці, працэсуальна-выканаўчае заканадаўства аб адміністрацыйных правапарушэннях;
  • крымінальная, крымінальна-працэсуальнае, крымінальна-выканаўчае заканадаўства;
  • аб праваахоўнай дзейнасці, барацьбе са злачыннасцю і судова-экспертнай дзейнасці;
  • у сферы абароны і ў ваеннай сферы, аб ўзбраенні, ваеннай і спецыяльнай тэхніцы, аб абаронных, ваенных і іншых аб'ектах; аб вайсковым абавязку і вайсковай службе, альтэрнатыўнай службе;
  • аб дзяржаўнай службе;
  • аб нацыянальнай бяспецы;
  • аб дзяржаўных узнагародах; аб мерах заахвочвання за заслугі перад Рэспублікай Беларусь;
  • аб дзяржаўных святах, святочных днях, памятных і юбілейных датах, увекавечанні памяці;
  • аб прафесійных саюзах;
  • аб архітэктурнай і горадабудаўнічай дзейнасці;
  • аб працы і занятасці насельніцтва;
  • аб шлюбе і сям'і;
  • аб актах грамадзянскага стану;
  • жыллёвае заканадаўства;
  • аб добраўпарадкаванні населеных пунктаў, пахаванні і пахавальнай справе, камунальнай гаспадарцы, жыллёва-камунальнай і культурна-бытавым будаўніцтве;
  • аб сацыяльнай абароне і сацыяльным страхаванні;
  • аб ахове здароўя, санітарна-эпідэміялагічным дабрабыце насельніцтва;
  • аб адукацыі, аб навуковай, навукова-тэхнічнай і інавацыйнай дзейнасці;
  • аб інфармацыі, інфарматызацыі і абароне інфармацыі, інфармацыйных тэхналогіях, электронным дакуменце;
  • аб культуры, фізічнай культуры, спорце і турызме.
Асноўныя задачы:

  • удзел у прававым забеспячэнні нарматворчай дзейнасці Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, Парламента – Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь і Урада – Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь;
  • каардынацыя нарматворчай працы ва Урадзе Рэспублікі Беларусь (у сістэме рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання, падпарадкаваных Ураду Рэспублікі Беларусь);
  • падрыхтоўка прапаноў па ўдасканаленні і развіцці заканадаўства на аснове аналізу заканадаўства, правапрымяняльнай практыкі і тэарэтычных даследаванняў у галіне права;
  • распрацоўка праектаў нарматыўных прававых актаў;
  • правядзенне абавязковай юрыдычнай экспертызы праектаў пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь;
  • узгадненне праектаў законаў, дэкрэтаў і ўказаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь;
  • удзел у кадыфікацыі і сістэматызацыі заканадаўства, а таксама ў падрыхтоўцы і рэалізацыі штогадовых планаў падрыхтоўкі законапраектаў;
  • удзел у гарманізацыі і ўніфікацыі заканадаўства Рэспублікі Беларусь з заканадаўствамі замежных дзяржаў у рамках некаторых міждзяржаўных утварэнняў ў адпаведнасці з міжнароднымі дамовамі Рэспублікі Беларусь;
  • удзел у вырашэнні іншых актуальных пытанняў па даручэннях вышэйстаячых органаў і ў адпаведнасці з заканадаўствам.
Асноўныя функцыі:
  • вывучэнне стану нарматворчай дзейнасці ў міністэрствах і іншых рэспубліканскіх органах дзяржаўнага кіравання, падрыхтоўка прадстаўленняў аб ліквідацыі дапушчаных парушэнняў стану нарматворчай дзейнасці, выяўленых у выніку праверкі;
  • абагульненне практыкі падрыхтоўкі праектаў нарматыўных прававых актаў;
  • абагульненне практыкі прымянення заканадаўства, падрыхтоўка прапаноў аб удасканаленні заканадаўства і ўнясенне іх намесніку Міністра юстыцыі, Міністру юстыцыі;
  • разгляд зваротаў грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб;
  • падрыхтоўка заключэнняў абавязковай юрыдычнай экспертызы праектаў пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь;
  • унясенне прапаноў аб магчымасці ўзгаднення праектаў законаў, дэкрэтаў і ўказаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь;
  • каардынацыя выканання рашэнняў Канстытуцыйнага Суда Рэспублікі Беларусь, прынятых па выніках ажыццяўлення абавязковага папярэдняга кантролю канстытуцыйнасці законаў;
  • удзел у правядзенні мерапрыемстваў па павышэнні кваліфікацыі работнікаў юрыдычных службаў дзяржаўных органаў;
  • удзел у навуковых мерапрыемствах (форумах, канферэнцыях, семінарах), у тым ліку якія праводзяцца міжнароднымі арганізацыямі;
  • удзел у прававой асвеце насельніцтва, у тым ліку праз сродкі масавай інфармацыі, ўзаемадзейнічаць са сродкамі масавай інфармацыі ў мэтах асвятлення пытанняў дзейнасці;
  • прадстаўленне інтарэсаў Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь ва ўзаемаадносінах з іншымі арганізацыямі;
  • выкананне iншых функцый ў адпаведнасцi з заканадаўствам, у тым ліку пастановамі Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь, а таксама загадамі і даручэннямі Міністра юстыцыі Рэспублікі Беларусь.
Нарматыўныя прававыя акты, якія рэгламентуюць дзейнасць:
  • Канстытуцыя Рэспублікі Беларусь 1994 года (са змяненнямі і дапаўненнямі, прынятымі на рэспубліканскіх рэферэндумах 24 лістапада 1996 года і 17 кастрычніка 2004 года);
  • Закон Рэспублікі Беларусь ад 21 лютага 1995 года «Аб Прэзідэнце Рэспублікі Беларусь»;
  • Закон Рэспублікі Беларусь ад 17 ліпеня 2018 года «Аб нарматыўных прававых актах»;
  • Закон Рэспублікі Беларусь ад 8 ліпеня 2008 года «Аб Нацыянальным сходзе Рэспублікі Беларусь»;
  • Закон Рэспублікі Беларусь ад 23 ліпеня 2008 года «Аб Савеце Міністраў Рэспублікі Беларусь»;
  • Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 чэрвеня 1998 г. № 327 «Аб зацвярджэнні Палажэння аб парадку разгляду Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь праектаў прававых актаў»;
  • Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 10 красавiка 2002 г. № 205 «Аб Канцэпцыі ўдасканалення заканадаўства Рэспублікі Беларусь»;
  • Дэкрэт Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 24 лютага 2012 г. № 3 «Аб некаторых пытаннях апублікавання і ўступлення ў сілу прававых актаў Рэспублікі Беларусь»;
  • пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 31 кастрычнiка 2001 г. № 1605 «Аб зацвярджэнні Палажэння аб Міністэрстве юстыцыі Рэспублікі Беларусь»;
  • пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 14 лютага 2009 г. № 193 «Аб Рэгламенце Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь».

уверх