Галоўнае ўпраўленне абавязковай юрыдычнай экспертызы нарматыўных прававых актаў

Галоўнае ўпраўленне абавязковай юрыдычнай экспертызы нарматыўных прававых актаў
Кіраўнік: Філіпава Наталля Мікалаеўна
Тэлефон: +375-17 200-61-93
Тэлефон/факс: +375-17 306-37-29

Агульныя звесткі
Галоўнае ўпраўленне абавязковай юрыдычнай экспертызы нарматыўных прававых актаў (далей — галоўнае ўпраўленне) з’яўляецца структурным падраздзяленнем цэнтральнага апарату Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь (далей — Міністэрства).

У склад галоўнага ўпраўлення ўваходзяць:

  • упраўленне абавязковай юрыдычнай экспертызы і метадалогіі яе правядзення;

  • упраўленне кантролю і абавязковай юрыдычнай экспертызы.

Асноўныя задачы

На галоўнае ўпраўленне ўскладаюцца наступныя асноўныя задачы:

  1. ажыццяўленне абавязковай юрыдычнай экспертызы:

    • пастаноў Праўлення Нацыянальнага банка, Камітэта дзяржаўнага кантролю, Кіраўніцтва справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, Следчага камітэта, Дзяржаўнага камітэта судовых экспертыз, Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі;

    • пастаноў рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання;

    • рашэнняў абласных, Мінскага гарадскога Саветаў дэпутатаў, абласных выканаўчых камітэтаў, Мінскага гарадскога выканаўчага камітэта (далей – аблвыканкамаў, Мінгарвыканкама);

    • праектаў нарматыўных прававых актаў нарматворчых органаў, азначаных у падпунктах 1.1, 1.2, 1.3 гэтага пункта, у выпадках, прадугледжаных заканадаўствам;

  2. падрыхтоўка заключэнняў, якія змяшчаюць абгрунтаваны вывад аб адпаведнасці нарматыўнага прававога акта ўстаноўленым заканадаўствам патрабаванням і дапушчальнасці яго ўключэння ў Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь, і заключэнняў, якія змяшчаюць абгрунтаваны вывад аб неадпаведнасці нарматыўнага прававога акта ўстаноўленым заканадаўствам патрабаванням і недапушчальнасці яго ўключэння ў Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь;

  3. перадача нарматыўных прававых актаў, якія прайшлі абавязковую юрыдычную экспертызу і якія атрымалі заключэнне, якое змяшчае абгрунтаваны вывад аб адпаведнасці нарматыўнага прававога акта ўстаноўленым заканадаўствам патрабаванням і дапушчальнасці яго ўключэння ў Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь, у Нацыянальны цэнтр прававой інфармацыі Рэспублікі Беларусь, а таксама нарматворчым органам;

  4. правядзенне праверак выканання ў Нацыянальным банку, Камітэце дзяржаўнага кантролю, Кіраўніцтве справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, Следчым камітэце, Дзяржаўным камітэце судовых экспертыз, Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі, міністэрствах, іншых рэспубліканскіх органах дзяржаўнага кіравання, абласных, Мінскім гарадскім Саветам дэпутатаў, аблвыканкамах, Мінскім гарвыканкаме ўстаноўленага парадку падрыхтоўкі, прыняцця, уліку, напраўлення на абавязковую юрыдычную экспертызу, правамернасці прымянення іх нарматыўных прававых актаў, якія не прайшлі абавязковую юрыдычную экспертызу, унясенне ў дзяржаўныя органы, якія належать праверцы, абавязковых для выканання прадстаўленняў аб ліквідацыі дапушчаных парушэнняў нарматворчай дзейнасці;

  5. правядзенне на падставе даручэнняў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь, Савета Рэспублікі Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь, а таксама Міністра, намеснікаў Міністра праверак выканання ў мясцовых Саветах дэпутатаў, выканаўчых і распарадчых органах базавага ўзроўню ўстаноўленага парадку падрыхтоўкі, прыняцця, ўліку, прадстаўлення на абавязковую юрыдычную экспертызу, правамернасці прымянення іх нарматыўных прававых актаў, якія не прайшлі абавязковую юрыдычную экспертызу, унясенне ў дзяржаўныя органы, якія належать праверцы, абавязковых для выканання уяўленняў аб ліквідацыі дапушчаных парушэнняў нарматворчай дзейнасці;

  6. распрацоўка ў адпаведнасці з заканадаўствам нарматыўных прававых актаў па пытаннях правядзення абавязковай юрыдычнай экспертызы нарматыўных прававых актаў, правядзення праверак нарматворчых органаў, устанаўлення кваліфікацыйных патрабаванняў, што прад’яўляюцца да службовых асоб, якія ажыццяўляюць абавязковую юрыдычную экспертызу;

  7. аказанне метадалагічнай дапамогі:

    • Нацыянальнаму банку, Камітэту дзяржаўнага кантролю, Кіраўніцтву справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, Следчаму камітэту, Дзяржаўнаму камітэту судовых экспертыз, Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі, міністэрствам, іншым рэспубліканскім органам дзяржаўнага кіравання, абласным, Мінскаму гарадскому Саветам дэпутатаў, аблвыканкамам, Мінскаму гарвыканкаму, мясцовым Саветам дэпутатаў, выканаўчым і распарадчым органам базавага ўзроўню пры падрыхтоўцы дакументаў, якія накіроўваюцца для правядзення абавязковай юрыдычнай экспертызы нарматыўных прававых актаў;

    • галоўным упраўленням юстыцыі аблвыканкамаў пры правядзенні абавязковай юрыдычнай экспертызы і праверак у мясцовых Саветах дэпутатаў, выканаўчых і распарадчых органах базавага ўзроўню ўстаноўленага парадку падрыхтоўкі, прыняцця, уліку, прадстаўлення на абавязковую юрыдычную экспертызу, правамернасці прымянення іх нарматыўных прававых актаў, якія не прайшлі абавязковую юрыдычную экспертызу;

  8. прыняцце мер па ажыццяўленню ўзгаднення кандыдатур работнікаў галоўных упраўленняў юстыцыі аблвыканкамаў, якія ажыццяўляюць абавязковую юрыдычную экспертызу нарматыўных прававых актаў мясцовых Саветаў дэпутатаў, выканаўчых і распарадчых органаў базавага ўзроўню;

  9. аналіз і абагульненне вопыту работы па правядзенні абавязковай юрыдычнай экспертызы ў нарматворчых органах;

  10. правядзенне кансультацыйнай і лекцыйнай працы, удзел у семінарах, канферэнцыях і іншых мерапрыемствах прававога характару;

  11. забеспячэнне ўдзелу Міністэрства ў прававым забеспячэнні нарматворчай дзейнасці Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь і Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь у межах кампетэнцыі галоўнага ўпраўлення;

  12. аналіз заканадаўства Рэспублікі Беларусь, правапрымяняльнай практыкі і тэарэтычных даследаванняў у галіне права і падрыхтоўка на гэтай аснове прапаноў па ўдасканаленні заканадаўства Рэспублікі Беларусь;

  13. забеспячэнне ўдзелу Міністэрства ў падрыхтоўцы і рэалізацыі дзяржаўных праграм і штогадовых планаў падрыхтоўкі праектаў нарматыўных прававых актаў.

Асноўныя функцыі

Галоўнае ўпраўленне згодна з кампетэнцыяй:

  1. ажыццяўляе падрыхтоўку заключэнняў, якія змяшчаюць абгрунтаваны вывад аб адпаведнасці нарматыўнага прававога акта ўстаноўленым заканадаўствам патрабаванням і дапушчальнасці яго ўключэння ў Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь, і заключэнняў, якія змяшчаюць абгрунтаваны вывад аб неадпаведнасці нарматыўнага прававога акта ўстаноўленым заканадаўствам патрабаванням і недапушчальнасці яго ўключэння ў Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь, у парадку і тэрміны, устаноўленыя заканадаўствам;

  2. рыхтуе прадстаўленні ў рэспубліканскія органы дзяржаўнага кіравання, Нацыянальны банк, Камітэт дзяржаўнага кантролю, Кіраўніцтва справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, Следчы камітэт, Дзяржаўны камітэт судовых экспертыз, Нацыянальную акадэмію навук Беларусі, абласныя, Мінскі гарадскі Саветы дэпутатаў, аблвыканкамы і Мінскі гарвыканкам, мясцовыя Саветы дэпутатаў , выканаўчыя і распарадчыя органы базавага ўзроўню па выніках праверак нарматворчай дзейнасці;

  3. узаемадзейнічае з Нацыянальным цэнтрам прававой інфармацыі Рэспублікі Беларусь па пытаннях фарміравання Нацыянальнага рэестра прававых актаў Рэспублікі Беларусь;

  4. рыхтуе прапановы па ўдасканаленні заканадаўства ў галіне нарматворчай дзейнасці;

  5. удзельнічае ў працэдуры ўзгаднення праектаў нарматыўных прававых актаў нарматворчых органаў у межах кампетэнцыі Міністэрства;

  6. сумесна з іншымі структурнымі падраздзяленнямі Міністэрства рыхтуе інфармацыю аб стане дзеючага заканадаўства Рэспублікі Беларусь па даручэннях кіраўніцтва Міністэрства;

  7. у межах кампетэнцыі Міністэрства рыхтуе рэкамендацыі і тлумачэнні па пытаннях, што тычацца нарматворчай дзейнасці дзяржаўных органаў;

  8. аналізуе і абагульняе вопыт работы па абавязковай юрыдычнай экспертызе нарматыўных прававых актаў іншых дзяржаў;

  9. арганізуе нарады і семінары з нарматворчымі органамі па пытаннях удасканалення нарматворчай дзейнасці;

  10. разглядае звароты грамадзян і юрыдычных асоб, дае ім тлумачэнні па пытаннях абавязковай юрыдычнай экспертызы нарматыўных прававых актаў Рэспублікі Беларусь у межах кампетэнцыі галоўнага ўпраўлення;

  11. удзельнічае ў межах кампетэнцыі галоўнага ўпраўлення ў распрацоўцы праектаў заканадаўчых актаў, пастаноў Урада Рэспублікі Беларусь;

  12. уносіць Міністру прапановы аб ліквідацыі парушэнняў нарматворчай дзейнасці па выніках абагульнення практыкі падрыхтоўкі нарматыўных прававых актаў (іх праектаў);

  13. прымае ўдзел у прававой асвеце насельніцтва, у тым ліку праз сродкі масавай інфармацыі;

  14. ажыццяўляе іншыя функцыі ў адпаведнасці з загадамі, распараджэннямі Міністра і пастановамі Міністэрства, распараджэннямі намесніка Міністра, які ажыццяўляе кіраўніцтва галоўным ўпраўленнем.

Галоўнае ўпраўленне і ўпраўленні ўзаемадзейнічаюць з усімі структурнымі падраздзяленнямі Міністэрства па пытаннях, якія ўваходзяць у кампетэнцыю дадзеных структурных падраздзяленняў.

Нарматыўныя прававыя акты, якія рэгламентуюць дзейнасць галоўнага ўпраўлення:

  • Закон Рэспублікі Беларусь ад 17 ліпеня 2018 года «Аб нарматыўных прававых актах»;

  • Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 30 снежня 2010 г. № 711 «Аб некаторых пытаннях ажыццяўлення абавязковай юрыдычнай экспертызы нарматыўных прававых актаў»;

  • Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 20 ліпеня 1998 г. № 369 «Аб Нацыянальным рэестры прававых актаў Рэспублікі Беларусь»;

  • пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь от 23 верасня 2006 г. № 1244 «Аб абавязковай юрыдычнай экспертызе нарматыўных прававых актаў»;

  • пастанова Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь ад 12 кастрычніка 2006 г. № 62 «Аб рэалізацыі пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 23 верасня 2006 г. № 1244»;

  • пастанова Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь ад 10 кастрычнiка 2018 г. № 193 «Аб асобных патрабаваннях да афармлення нарматыўных прававых актаў і ўзаемадзеянні Міністэрства юстыцыі з Нацыянальным цэнтрам прававой інфармацыі».


уверх