Рэформы Рэспублікі Беларусь у рамках справаздачы Сусветнага банка «Вядзенне бізнесу

Паказчык «Рэгістрацыя прадпрыемства»

Штогадовая справаздача Сусветнага банка «Вядзенне бізнесу» фарміруецца з улікам такога паказчыка, як «Рэгістрацыя прадпрыемства». 

У мэтах паляпшэння дзелавога асяроддзя і забеспячэння ўваходжання Рэспублікі Беларусь у лік 30-ці краін з найбольш спрыяльнымі ўмовамі для вядзення бізнесу Урадам Рэспублікі Беларусь зацверджаны план дзеянняў па паляпшэнні рэйтынгавых пазіцый у дадзенай справаздачы Сусветнага банка. 

Міністэрства юстыцыі, з'яўляючыся дзяржаўным органам, адказным за рэалізацыю рэформ па паказчыку «Рэгістрацыя прадпрыемства», актыўна вядзе работу па ўдасканаленні ўмоў уваходжання ў бізнес. 

За апошнія гады Рэспубліка Беларусь зрабіла значны крок у названай сферы, ажыццявіўшы рад паслядоўных рэформаў, якія знайшлі станоўчы водгук як з боку беларускіх бізнес-супольнасцяў, так і з боку міжнародных экспертаў. Так, у прыватнасці: 

  • тэрміны дзяржаўнай рэгістрацыі скараціліся з трох месяцаў да аднаго дня;

  • адменены абавязак натарыяльнага засведчання статута, указання ў статуце відаў дзейнасці;

  • зноў створаны суб'ект гаспадарання ставіцца на ўсе віды ўліку без яго ўдзелу;

  • уведзены заяўны прынцып дзяржаўнай рэгістрацыі, у адпаведнасці з якім уся адказнасць за дакладнасць звестак, указаных у дакументах для рэгістрацыі, ускладзена на заяўніка;

  • значна скарочаны і аптымізаваны пералік дакументаў, што прадстаўляюцца ў рэгіструючы орган для стварэння кампаніі;

  • адменены патрабаванні да мінімальнага памеру статутнага фонду большасці камерцыйных арганізацый;

  • адменены абавязак фарміравання статутнага фонду да дзяржаўнай рэгістрацыі юрыдычнай асобы;

  • ўведзена электронная дзяржаўная рэгістрацыя суб'ектаў гаспадарання;

  • ўведзена магчымасць накіравання рэгіструючым органам у банк дакументаў, неабходных для адкрыцця банкаўскага рахунку;

  • зменшаны стаўкі дзяржаўнай пошліны за дзяржаўную рэгістрацыю суб'ектаў гаспадарання (з 5-ці да 1-ай базавай велічыні) для камерцыйных арганізацый;

  • заяўнікі вызваленыя ад аплаты дзяржаўнай пошліны за прадстаўленне дакументаў у электронным выглядзе;

  • адменена абавязковае выкарыстанне пячаткі ў дзейнасці юрыдычнай асобы, індывідуальнага прадпрымальніка;

  • уведзена магчымасць выплаты дзяржаўнай пошліны за дзяржаўную рэгістрацыю суб'ектаў гаспадарання ў электронным выглядзе (пры дапамозе сістэмы адзінай разліковай і інфармацыйнай прасторы (АРІП)).

Такім чынам, на сённяшні дзень працэс дзяржаўнай рэгістрацыі юрыдычнай асобы ў Рэспубліцы Беларусь уключае ў сябе такія крокі як прадстаўленне неабходнага пакета дакументаў у рэгіструючы орган, атрыманне дакументаў аб дзяржаўнай рэгістрацыі. 

Прадставиць пакет дакументаў для дзяржаўнай рэгістрацыі юрыдычнай асобы і індывідуальнага прадпрымальніка ў рэгіструючы орган можна:

  • шляхам асабістага звароту ў рэгіструючы орган;

  • шляхам звароту да натарыуса;

  • электронна з дапамогай вэб-партала Адзінага дзяржаўнага рэгістру юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў (далей – вэб-партал АДР).

Вэб-партал АДР уяўляе сабой інфармацыйны рэсурс, які змяшчае інфармацыю, неабходную для стварэння бізнесу. 

З дапамогай вэб-партала АДР у электронным выглядзе ажыццяўляюцца наступныя працэдуры:

  • узгадненне назвы юрыдычнай асобы;

  • дзяржаўная рэгістрацыя юрыдычнай асобы і індывідуальнага прадпрымальніка;

  • дзяржаўная рэгістрацыя змяненняў і (або) дапаўненняў ва ўстаноўчыя дакументы юрыдычнай асобы і пасведчанне аб дзяржаўнай рэгістрацыі індывідуальнага прадпрымальніка;

  • напраўленне апавяшчэнняў аб змене месцазнаходжання юрыдычнай асобы, прызначэнні (замене) кіраўніка арганізацыі;

  • онлайн запаўненне розных формаў заяў і апавяшчэнняў;

  • ліквідацыя (спыненне дзейнасці) юрыдычнай асобы і індывідуальнага прадпрымальніка;

  • атрыманне інфармацыі з Адзінага дзяржаўнага рэгістру юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў. 

Увага!

Паважаныя карыстальнікі!

Вы можаце пакінуць свае каментарыі адносна існуючага парадку дзяржаўнай рэгістрацыі суб'ектаў гаспадарання і выказаць сваё меркаванне адносна плануемых Міністэрствам юстыцыі рэформ у гэтай галіне. Каментарыі просім накіроўваць па наступнай форме.

уверх